Jak zvýšit efektivitu sjednávání schůzek + fráze v pěti jazycích

12.04.2016 

Téměř všichni si musí alespoň jednou za čas sjednat schůzku. Většinou nás tato činnost velmi stresuje, protože se bojíme odmítnutí, které velmi často přijde. Nemáme proto telefonování rádi a tuto činnost se snažíme odkládat. Přinášíme Vám několik tipů, jak telefonování zefektivnit:

  1. Stanovte si cíl telefonování - pamatujte, že cílem telefonátu je sjednání schůzky, a ne prodej produktu po telefonu. Úkolem je vzbudit důvěru a potřebu zákazníka, aby se s Vámi chtěl sejít, tzn. schůzka pro něho musí být hodnotná.
  2. Přichystejte si plán telefonování - stanovte si den a čas, kdy budete obvolávat zákazníky, určete si minimální počet sjednaných schůzek. Vyhnete se tak prokrastinaci, kdybyste sjednávání schůzek odkládali kvůli reálné možnosti odmítnutí.
  3. Držte se schématu:
    1. Pozdravte a představte se, ověřte si, s kým voláte.
    2. Zaujměte - řekněte, proč voláte, proč se chcete sejít, nezapomeňte vyčkat na reakci. Počítejte s případnými námitkami a připravte si reakce na ně - viz bod 4.
    3. Navrhněte datum schůzky - zásadní je, aby volaný měl na výběr z více možností.
    4. Domluvte konkrétní termín schůzky - je lepší začít trochu zeširoka a potom možnosti specifikovat (např. Tento nebo příští týden? Odpoledne nebo dopoledne? V pondělí v 10 nebo ve středu v 11?). Obdobným způsobem domluvte i místo schůzky.
    5. Potvrzení - na závěr zrekapitulujte, na čem jste se dohodli. Vyjádřete radost a poděkujte za laskavost/čas/vstřícnost apod.
  4. Připravte si seznam možných námitek a Vaše reakce na ně.